COMPANYIA D'ÒPERA: LÒVANOVA



La companyia Lòvanova

té el plaer de convidar-vos a l’estrena de l’òpera



“NO ENTRES A MA CASA”





Divendres 7 de Juny de 2019.



Al conservatori de Meliana





Agraïments a totes les persones que han col.laborat amb nosaltres i han fet possible que complirem el nostre somni.



A mi Miguel Gil, coordinador del projecte LÒVA a Madrid, per visitar-nos i donar-nos molt bons consells.



A Pilar Cruz, per estar amb nosaltres fent el taller d’interpretació.

A Pepita Soro, per fer el taller de costura i ajudar-nos a cosir.



A Pedro Romero, per fer-nos el taller d’il·luminació i fer els focus.

I ajudar-nos amb el transport de l’escenografia.



A Santi i Bea, les cuineres de l’escola per guardar-nos les llaunes, amb les que hem fet els focus.



A Mª José Toledo pel taller de maquillatge i l’ajuda prestada en l’organització de l’exposició.



A Sergio Galán, per digitalitzar-nos el logotip.



A Gracia Molina per la donació de la bateria i a Raúl per muntar-la.

A l'Equip Directiu i als mestres de l’escola per aguantar els nostres assajos, sorolls, ocupació d’espais, canvis de classe...





Al conservatori Municipal de Música de Meliana per

deixar-nos  assajar i fer la nostra actuació.





Al CEFIRE i al Departament didàctic  del Paula de les Arts de València per la visita i pel curs de formació de les nostres mestres,

Mª Dolores i Mª José.





A tots vosaltres per haver-nos acompanyat hui i a totes les persones que han recolzat el nostre projecte.



Finalment, volem agrair a les nostres famílies per ajudar-nos, recolzar-nos i aguantar els nostres nervis.



Esperem no haver-nos deixat a ningú.

















MOLTES GRÀCIES!!!!!





Nicole Díez

 i

Àngels Gil ,

 relacions públiques i documentalistes de la Companyia Lòvanova

  
ÚLTIMS DÍES PERFILANT DETALLS

JA HEM ARRIBAT  AL CONSERVATORI



Cadascú comença a fer el seu treball.

Els escenògrafs tenen molt que fer i és necessari que la resta de la companyia col.labore amb ells.







Hui fem l’assaig general.


Els compositors i músics afinen els instruments






  


ANEM A ASSAJAR AL CONSERVATORI


Hem de traslladar tota l'escenografia.
Comencem el matí amb molta activitat.
























LA CLASSE ES CONVERTEIX EN UNA AUTÈNTICA COMPANYIA D'ÒPERA. CADASCÚ ES DEDICA AL SEU TREBALL.

Ens visita Pedro per ajudar als  il.luminadors a fer els focos que utilitzarem el dia de l'estrena. Ha segut un matí molt agradable i profitós. 

















Les caracteritzadores estan practicat els pentinats que lluiran els intèrprets.












Els intèrprets continúen assajant les seues escenes.












Els compositors posant música a les cançons i assajant amb els intèrprets per coordinar-se.






Les encarregades del vestuari hui están preparant els llistat de materials que necessitaran comprar .


Anem de compres


  
Ja està tot el que necessitem ara mans a l'obra...

Ens visita  Pepita que ens ha ensenyat a cosir. Hem confeccionat una cortina que necessitem per  posar davant de la porta que han construit els escenògrafs.








ESTEM A LA RECTA FINAL DEL PROJECTE, SÓN MOLTES LES EMOCIONS I SENTIMENTS QUE ESTEM COMPARTINT. 
Ens visita una intèrpret professional del teatre i la dramatització. 
 Pilar cruz mestra d'aquesta escola durant gran part de la seua vida. 
 Actualment,  jubilada, es dedica a la seua gran passió el teatre.
Hem compartit amb ella el matí i ens ha donat alguns consells molt interessants alhora de posar en escena les seqüències de l'òpera. 

Gràcies Pilar ens has sigut d'una gran ajuda!!!













Pilar tornarà les properes setmanes per vore com estem evolucionant.

 
LES RELACIONS PÚBLIQUES I DOCUMENTALISTES, NICOLE I ÀNGELS, HAN ELABORAT  UNA INVITACIÓ I UN CARTELLL PER CONVIDAR  A LES FAMILIES, AMICS, COMPANYS, PERSONALITATS...  I PER PUBLICITAR LA NOSTRA ESTRENA.

A LA CLASSE HEM DECIDIM QUIN MODEL VOLEM UTILITZAR PER A CADA CAS







JA ENS HEM DECIDIT,
AQUESTA SERÀ LA NOSTRA INVITACIÓ


I AQUEST EL CARTELL PUBLICITARI



LES DIRECTORES ARTÍSTIQUES ENS FAN ENTREGA DE LES XAPES DE LA COMPANYIA LÒVANOVA






AHUI  AJUDEM ALS ESCENÒGRAFS
ESTEM FENT EL DECORAT DE
L'ESCENA 2.
UNS ARBRES PER AL PATI DE L'ESCOLA

          















 VESPRADA SÚPER INTENSA TREBALLANT PER PROFESSIONS


Interior Design Moodboard por Mª Dolores Cebrián
entrega de samarretes por Mª Dolores Cebrián
intèrprets por Mª Dolores Cebrián


FEM ENTREGA DE LES SAMARRETES

Hui ha segut un matí de lo més emocionant. 
Mª Dolores i Mª José ens han fet entrega de les samarretes de la companyia.
 Són precioses!!!!
. Mª José ens ha posat la música de l'entrega dels OSCARS i han anat entregant una a una totes les samarretes. 
Són de color negre i amb el logotip que ens va digitalitzar el pare d'Adrián per la part de davant i per darrere cadascú té escrita la seua professió.
Hem estat molt nerviosos i emocionats durant tota l'entrega i al final ens hem estat fent fotos tota la companyia junta. Ara les hem de cuidar molt per poder lluir-les el dia de l'estrena de l'òpera.






A Spiritual Journey Guide por Mª Dolores Cebrián






Miguel va ser un dels primers mestres que va aplicar LÓVA a la seua aula. A més de fer el projecte ininterrompudament des del curs 2007-08, s'ha jubilat i ha continuat portant-lo a diferents contextos com el Centre Penitenciari Madrid II o el grup de docents inLÓVAdores. 



A més, Miguel realitza nombroses visites a centres, xarrades o cursos en diferents punts d'Espanya.



I una de les visites ha sigut ací al nostre col·le per conèixer-nos i interesar-se pel nostre treball. 

Hem compartit amb ell el matí, les documentalistes i relacions públiques li hem pogut entrevistar, ha parlat amb tots els membres de la companyía, ens ha donat algunes pautes i orientacions que ens ajudaran a  millorar el treball per professions  i ens ha animat a continuar amb el que estem fent.

Ha sigut un matí molt bonic.

Torna prompte!











TREBALLEM PER PROFESSIONS

Relacions publiques i documentalistes preparen l'entrevista a Miguel Gil Casado








Preparem la zona on farem l'entrevista a Miguel Gil




Maquilladores 









Intèrprets





Compositors



Figurinistes



Il.luminadors i escenògrafs





Llibretistes






INICIEM L'ESCRIPTURA






Veïna dotora
molt xarradora
m'agrada escoltar
al meu veïnat.

Atenta a tothora
sóc molt dotora
m'agrada cantar
espiar i xarrar.

M'agrada escodrinyar
per poder ajudar
al meu veïnat
sempre que cal.

Cantant i escoltant
ja m'he assabentat
que a ca el meu veí
viuen molt mal.




Sóc Mar, sóc sociable
i a vegades sóc amable
em crec guapíssima
i sóc divertidíssima.

Sóc Mar
sóc divertida
m'agrada parlar
estic avorrida.

Sóc Mar
sóc sociable
m'agrada jugar
sóc "axuxable".

Jo sóc actual
i porte rellotge digital
en el temps d'estudiar
em vaig a comprar.




Sóc Alba la protagonista
m'agrada ser artista
bona persona sóc
però a vegades la cague un poc.

A casa em trobe sola
perquè mon pare m'ignora
A l'escola no sóc bona
perquè sóc molt renegona.

Sóc llesta
però molesta
amb poca paciència
sempre de gresca.

Tinc amigues
que es preocupen
que m'estimen
i m'ajuden.




Sóc el pare

estic aturat
sempre trist
 estic fart.

Sempre avorrit
estic enfadat
sempre angoixat
estic fatal.

Sempre gitat
em fa mal el cap
no trobe treball
estic preocupat.

Passe de ma filla
es una "pesadilla"
és molt molesta
sempre em desperta.




Sóc Ángela

i sóc creativa

Sóc Ángela

i sóc molt divertida.



Tinc nou anys,

i unes amigues "guays".

M'agrada estudiar

i a la vegada cantar.



Sóc Ángela, la xiqueta

alegre i llesta.

M'agrada molt riure

i a la vegada escriure.



Riallera i molt graciosa

tinc una amiga molt seriosa

sempre trista i molt nerviosa

a vegades misteriosa.



Carlota  molt pacient

tinc un novio sonrient

jo sóc molt amable

perquè sóc molt sociable.



Sóc Carlota, la xiqueta

molt pacient i diferent

sóc Carlota , la xiqueta

i m'agrada molt la tomaqueta.



Sóc guapíssima

i divertidíssima

Tinc nou anys

m'agrada molt el bany.



Porte diadema al cap

i l'he fet amb esparadrap

el monyo ben llarg

i tot ben arreglat.

TREBALLEM PER PROFESSIONS
Ens ha visitat Majo i hem fet un taller xulíssim de maquitatge














HUI ENS PROVEM LES SAMARRETES


Hem de decidir quin és el nostre tallatge, hem de prendre mides per poder fer la comanda de les samarretes. Ja està tot preparat , molt prompte ens donaran el pressupost de la comanda i haurem d'averiguar quant costa cada samarreta.
Duran estampades el nostre logotip i la professió de cadascú.




INICIEM L'ESCRIPTURA  

ESTRUCTURA DRAMÀTICA

INICI   
Escena 1
Presentació de l'òpera
Decorat
Teló
Presentació dels personatges
Veïna Dotora


NUS
Escena 2
Desenvolupament
Decorat
Teló
Conflicte
Decorat
Discoteca
Decorat
Veïna dotora-pare
Decorat
Veïna dotora

DESENLLAÇ
Escena 3
Resolució
Decorat
Teló
Conclusió
Acomiadament de l'òpera

Comencem el dia amb un repte de lo més emocionant

"No ocupeu la meua cadira".

Es tracta d'un repte de molta atenció, concentració, autocontrol personal i estratègia de grup. 
Mª Dolores simulant ser un comandant vol ocupar una cadira buida. Tots estan seguts ocupant la seua cadira. Ella es dirigeix cap la que està buida però un s'alça i l'ocupa deixant ara un altra buida  que podrà ser ocupada pel comandant.
Ha sigut un repte difícil que no hem superat haurem de continuar intentant-lo.





Hui hem decidit l'acció 1 del nus.

La filla arriba a casa molt contenta perquè ha tingut bon dia a l'escola.
El pare arriba a casa cansat del treball com sempre i es gità al sofà a vore la tele i el mòbil.
La filla intenta en diferents moments contar-li totes les coses que li han passat però ell la ignora, li alça la veu per a que no li moleste, no està interessat en ella.
La filla se'n va a un racó a plorar, està molt trista i enfadada amb son pare. Pensa que ell no l'estima.

JA TENIM DECIDIT EL CONFLITE QUE SERÀ EL FIL CONDUCTOR DE LA NOSTRA ÒPERA


El pare sempre que la filla arriba a casa la ignora, no li presta atenció, no li escolta...
La xiqueta se sent mal perquè són pare no li fa cas mai, sempre està ocupat en les seues coses.

 
HUI COMENCEM EL DIA AMB UN JOC DE CONFIANÇA

Per parelles i amb els ulls tancats rebem un magnífic massatge que ens ajuda a augmentar la confiança entre tots els membres de la companyia.




També ens ha servit per començar una nova activitat que requeria molta concentració.
Hui hem practicat les divisions amb divisors de 2 xifres!!!!! 
A la companyia som 25 i moltes vegades hem de repartir coses entre tots.
Aquestes divisions ens seran de gran utilitat.




Creem un possible conflicte fil conductor de la nostra òpera.


Primera proposta
El pare arriba del treball malhumorat i la seua filla vol contar-li el que li ha passat a l'escola.

Segona proposta

El pare no torna a casa fins la nit, quan arriba  és cansat . La filla ja cansada de que la ignore un dia s'enfronta a ell i comencen una discussió molt violenta.

Tercera proposta
La filla vol parlar amb son pare de les coses que li passen amb les amigues, el pare li diu sempre que no és el moment.


PERSONATGES EN BUSCA D'UN PERFIL
Ja tenim ací als nostres intèrprets pensant en el seu personatge


Héctor es posarà al paper d'un pare violent, nerviós i irresponsable, que ignora a la seua filla sempre que ella vol contar-li alguna cosa.





Alba es posarà a la pell d'una xiqueta de 9 anys, llesta i guapa però molt xuleta, maleducada i molesta. Li encanta menjar 

 



Mar serà una amiga de la filla. Sociable, guapa i divertida .




Ángela interpretarà a una xiqueta  guay, llesta i alegre.




Amb Carlota vorem a una xiqueta pacient i amable .


ACÍ TENIM A LA NOSTRA VEÏNA DOTORA







Serà interpretada per Alma segur que bordarà el personatge. Graciosa , molt farol, li agrada conèixer molt bé al seu veïnat, sempre pendent de la vida dels demés.



PERSONATGES EN BUSCA D'UN PERFIL 

PERFIL DE LA VEÏNA DOTORA 

Té uns cinquanta anys. És graciosa, alegre i molt farol. Sempre pendent del seu veïnat.





PERSONATGES EN BUSCA D'UN PERFIL

PERFIL AMIGA Nº 3
Té 9 anys. És activa, pacient i amable.
Porta diadema, rellotge.



PERFIL AMIGA Nº 2
Té 9 anys.
És guay, llesta i alegre. Li agrada portar tatus de xiquetes.




PERFIL DE L'AMIGA nº1


 L'amiga de la filla té 9 anys.
És sociable, guapa i divertida.
Objectes que la caracteritzen :
Sempre va amb shorts, rellotge digital li agrada escoltar música.




Hem fet un repte molt xuli. Durant un minut hem hagut de mantindré la mirada. És un repte de concentració. Soles Claudia i Yaiza no l'han superat, la resta hem segut capaços de mantindre la concentració quasi sense parpadejar.


PERSONATGES EN BUSCA D'UN PERFIL

PERFIL DE LA FILLA

Després d'una llarguíssima discussió arribem a un consens:
La filla té 9 anys
Hem seleccionat aquestes
característiques:
Llesta
Guapa
Molesta
Xuleta
Maleducada

Objectes que la caracteritzen :
Xicle a la boca
Ulleres de vista

 

Comencem el dia amb el repte de la cadira.
Hem acosenguit, al segon intent, pujar els 25 membres de la companyia sobre huit cadires.
Ha sigut un joc molt divertit.






La sessió de hui l'hem començat amb una dinàmica molt divertida
En cercle tots mirant-nos hem iniciat el joc.
El primer ha començat dient-li  al del costat:  

- Hui he anat a Andorra!
 I aquest li contestava: 
-I què t´has comprat?
Aleshores el primer deia el nom d'un objecte i feia un moviment o gest que el representava.

Al final tots hem tingut que recordar, dir i representar tots els objectes que anàvem afegint.

És un joc sumatiu i de memòria molt divertit .






PERSONATGES EN BUSCA D'UN PERFIL
Entre tota la classe hem definit els personatges.

Hem seleccionat cinc qualitats ( positives i negatives) per a cada personatge i hem decidit quina serà la característica dominant de cadascun.

Pare: 
Violent
Nerviós
Irresponsable
Sempre pensant en lo seu.




Amb gorra, ulleres de sol, amb semblant seriós.

Hui hem començat la sessió de LÒVA fent una meditació de mindfulnes amb INTIMIND, la meditació l'hem fet amb una fruita i hem notat moltes coses que abans no notàvem quan es la menjàvem . Ens ha agradat molt.


Toca decidir els personatges de l'òpera ací està la proposta que hem fet:
Filla
xiquet
mare
pallasso
amiga de la filla
xiqueta adolescent
iaia
pare
gat
tia
sirena
oncle
iaio
xino malvat
un lladre
novio de l'adolescent
un gos
vagabund
cosí
hàmster
mono
cosina
veïna dotora
polícia

Vos presentem als intèrprets :
Alba B.

Alma

Ángela

Carlota
Hèctor

Mar
A la nostra òpera es convertiran aquests personatges :


Amiga
Amiga


Filla



Amiga

Veïna dotora

Pare


TESI
A aquest moment ens hem plantejat la TESI de la nostra òpera.
El que volem dir-li a tots els que vinguen a vore'ns el dia de l'estrena de la nostra representació és:

HI HA PROBLEMES A LES FAMÍLIES QUE MOLTES VEGADES NO EIXEN A LA LLUM

(VIOLÈNCIA=  Paraula sorgida al tema)

(FAMÍLIA=Paraula sorgida al tema)

(OSCURITAT= Paraula sorgida al tema)


VISITEM EL PALAU DE LES ARTS 
REINA SOFÍA

Una de les fases del projecte LÒVA és la visita al teatre d’òpera més pròxims a l’escola. Per això hui hem visitat  el Palau de les arts Reina Sofía i hem conegut  de prop els àmbits de treball sobre els quals treballem a la classe, mentre preparem la nostra òpera. 



Hem estat parlant amb Víctor sobre: Com es posa en marxa una òpera? Què ocorre darrere del teló fins que s’alça per primera vegada? L’elecció del títol, el disseny escènic, la coordinació entre les àrees artística i tècnica, el vestuari, l’attrezzo, el procés d’assajos… tot allò que es necessari fins a arribar al dia de l’estrena.
Hem visitat la sala principal i el foso on es troba l'orquestra.





Hui estava preparat amb l'escenari de Turandot, de Puccini perquè estan representant aquesta òpera al Palau, aquesta setmana.



També hem fet un recorregut per alguns espais del Palau de les Arts. Hem tingut la possibilitat d’intercanviar informació amb els responsables de cada espai artístic i tècnic. Hem descobert les zones de treball que queden ocultes durant les representacions, però que són necessàries per a que la representació puga dur-se endavant, els tallers de caracterització, vestuari, els camerinos dels cantants....
CARACTERITZACIÓ










UTILLERIA





VESTUARI












Hem fet un llistat amb 25 possibles títols ací ho teniu:

1.L'ampoia maleïda. Hugo
2. La casa enfadada. Lluna
3.Germanes genials. Ángela
4. L'oscuritat. Javier
5.Ombria. Mar
6. Bons amics i amigues. Alba Gimeno
7. Altres amics i amigues. Ainhoa
8.Òperatista. Carlota
9.Família i violència. Carolina
10. Què? Tristor?. Sergio
11.Et trobes bé?. Anna
12. Casa amb 100 normes. Nicole
13. Adéu, amor. Unai
14. He segut jo?. Héctor
15. La casa maltractada. Claudia
16. No vull estar amb tu. Yaiza
17. Tots inventem la tristor. Daniela
18. Gent roïna. Iker
19. No entres a ma casa. Alma
20. Coses que passen. Sara
21. Deixa'm en pau! Aitana
22. La vifa. Izan
23.En un altre món. Alba Ballesteros
24. La casa amb rellamps. Adrián
25. Amics i amigues. Àngels

A Aquest moment ens trobem amb una votació molt renyida entre:

Què? Tristor?
La casa amb 100 normes
No entres a ma casa


PER FÍ !!!!!!JA TENIM TÍTOL!!!! 



"NO ENTRES A MA CASA"

  

COMENCEM EL DIA AMB EL PASSEIG DE LA CONFIANÇA







BUSQUEM EL TEMA DE L'ÒPERA


 PREGUNTES EMOCIONALS
A la sessió de hui a classe amb l’ajuda de la mestra Mª José hem treballat al voltant  d'unes preguntes emocionals que ens ajudaran a triar el TEMA de la nostra Òpera.
Què et fa por?
Què t'il.lusiona?
Què et posa trist?
Què et fa feliç?
Què et fa enfadar?

Amb totes les respostes hem fet un llistat amb els temes que realment ens interessen.





Amb l’argumentació i discussió hem seleccionat uns i descartat uns altres. Finalment el major consens està en temes  relacionats amb:




LA FAMÍLIA, LA VIÒLENCIA I 

L’OSCURITAT.



















TENIM EL TEMA DE LA NOSTRA ÒPERA!!!





I ARA ENS PREPAREM PER TROBAR
EL TEMA
 El tema i la tesi de l'òpera sintetitzen el que els xiquets i xiquetes, com a companyia, volen dir   als espectadors, el missatge que volen llançar al món.
PORTEM
L'OBJECTE ESPECIAL
A CLASSE
Alguns membres de la companyia han oblidat portar el seu objecte especial i s'han quedat molt tristos, al comprovar lo bonica i emotiva que ha sigut la sessió d'avui.
 
Hem presentat els nostres objectes i hem explicat per què són importants per a nosaltres.
Mª Dolores no ha pogut estar a aquesta sessió però ens ha deixat enregistrat un vídeo que Mª José ens ha posat. Han sorgit moltes emocions i sentiments, també ens ha ajudat a conèixer-nos un poc millor.
Ací vos deixem algunes fotos dels objectes especials.








Hem preparat l'exposició del que hem aprés al voltant de les professions necessàries per crear l'òpera



Estem   buscant informació al voltant de la professió que haurem d'exposar als companys


               ANEM AL PALAU DE LES ARTS REINA SOFIA PER VORE L'ÒPERA 

"BASTIÀ  I  BASTIANA" de Mozart.

Ens ha agradat moltíssim, era una història d'amor i desamor entre dos jovens.
Quan ha acabat hem conegut als intèrprets de l'òpera.
Hem pogut parlar amb ells i fer-li'ls preguntes i dubtes que teniem al voltant de la construcció de la nostra òpera. Ha segut molt emocionant tindre'ls tan a prop nostre.






       

El pare d'Adrián ens ha fet un regal molt bonic. Ha digitalitzat el nostre logotip. Mireu que preciós ens ha quedat
 Hem començat la sessió amb el repte de la cadira. Encara no hem aconseguit superar-ho. Sempre hi ha un o un altre que es cau.


 Ja estem preparats per conèixer quines seran les nostres professions a partir d'aquest moment.

Hui hem començat la sessió elaborant un llistat de les professions que anem a necessitar per poder crear la nostra òpera.
Hem partit d'una idea que no podem oblidar al llarg de tot el procés:


 " TOTES LES PROFESSIONS SÓN IGUAL D'IMPORTANTS I NECESSÀRIES"

  Ens hem distribuit les professions per elaborar  un mapa mental  que ens ajude a recordar les idees principals de la professió que haurem d'exposar a la resta de la classe.

En aquesta ocasió la nostra tasca ha segut construir un gran logotip.
Amb l'aplicació Posteriza hem ampliat el nostre logotip. Amb les parts hem construït un trencaclosques que després de pintar hem hagut de muntar i ací teniu el resultat.

 

I a continuació hem hagut enfrontant-nos a un repte molt divertit a la vegada que difícil de superat.

Consistia en anar dient números sense repetir i sense avisar quan anaves a dir-lo. Començant pel número 1 i acabant pel número 27 que som el nombre de membres de la companyia.

Aquesta vegada no hem superat el repte. Sempre ha hagut algun membre que s'ha anticipat i ha  repetit un mateix nombre


Triem  el color del nostre logotip.
Després d'una votació hem prés aquesta decisió

Hem començat la classe amb un joc de ritme molt divertit

Situats tots en rogle havíem de mantenir el ritme al temps que anomenàvem noms propis, noms de fruites, noms d'animals…


El dia 5 de desembre celebrem la reunió de pares


Ha arribat el moment de donar a conèixer als pares el nostre projecte ací vos deixem un prezzi per què pugau consultar-lo 

Ací tenim el resultat, ja ho tenim tot preparat per poder convocar a les famílies a la reunió de la companyia LÒVANOVA


Ha arribat el moment de contar-li a les famílies com està funcionant el Projecte Lòva per això anem a confeccionar la convocatòria de reunió.
Per equips hem estat descobrint com són les convocatòries, quines  coses no poden faltar, com és llenguatge que hem d'utilitzar …



Hui comencem la sessió amb el joc
"Passa la corrent"
És un joc tranquil i de concentració, lateralitat…. i de fixar-se :  
Ens hem situat en cercle i ens hem agafat de les mans.
Ens hem posat d´acord amb qui comença el joc passant la corrent. (La corrent l'hem passat prement la mà dissimuladament del company)
Tots hem d'estar molt atents per descobrir per on està circulant la corrent.
El company que ha de començar a passar la corrent ja pot començar quan vullga prement el company de la dreta o de l'esquerra. El company que ha rebut la corrent li la passa a l'altre company  i així va passant la corrent de company a company , sobretot dissimuladament.
 La corrent va passant pels companys en un sentit  fins que algú vol canviar el sentit cap l'altra .Només passem la corrent si ens han apretat.

El que creu saber per on va la corrent, en aquell moment, diu en veu alta el nom del company que pensa que l'ha passat. Si encerta aquest diu que sí però si no encerta roman en silenci i continua el joc fins que li arriba la corrent al primer que havia començat a passar-la.



Aquest ha sigut el resultat final.
Ja tenim el nostre logotip!!!

Després d'observar i explicar cada logotip hem realitzat una votació per decidir qui serà el logotip de la companyia LÒVANOVA.

El resultat de la votació ha estat molt igualat i finalment hem acvordaty que era necessari fer una fusió entre els dos logotips més votats. El de Sara i Adrián.

Després d'observar i explicar cada logotip hem realitzat una votació per decidir qui serà el logotip de la companyia LÒVANOVA.

Cadascú ha creat el seu logotip 

Arriba el moment de crear el logotip de la companyia.
Per a fer-ho ens hem fixat en altres logotips que ja conegam.



Els logotips identifiquen una marca, una empresa, una companyia...



Hem descobert que hi ha diferents models de logotips:



Alguns soles tenen dibuixos i altres dibuixos i text o inclús soles lletres soltes.



A més ha de ser senzill, curt, que cride l'atenció i siga fàcil de recordar.




Hui hem començat la sessió amb el joc de la cadira.
Haviem d'avançar tots per la filera de cadires sense caure a terra. El primer havia d'acabar sent el primer i l'últim havia d'aconseguir continuar sent l'ultim tot això sense tocar terra.
 
Ha segut molt divertit!!!





Volem tornar a jugar!!!


Per això hem elaborat uns compromisos que estem disposats a cumplir al llarg de tot el projecte.



 Finalment hem signat aquest contracte on ens hem compromés a totes aquestes coses:



Hui comencem la classe amb un joc molt
divertit “Passar l’anell”: 
Ens hem repartit en dos equips  i amb les mans juntes esperem a que el qui passa l’anell, ho deixe a les mans d'algú de nosaltres. Quan ja l’ha deixat a les mans d’algú, pregunta  qui té l’anell. El que li toca endevinar-ho diu una persona. Si l’encerta passa l’anell, si no torna al seu lloc.






Crear una companyia d'òpera és UN GRAN REPTE , on tots junts treballant en equip aportarem el nostre treball i il.lusió.



"COMPANYIA LÒVANOVA"



Ja ens hem decidit i ha eixit guanyadora la proposta de Mar. 


Ara toca pensar com volem que s'anomene la nostra companyia.

Hem fet un joc de paraules amb totes les propostes ens ha quedat molt bonic






SER UNA COMPANYIA
"Una companyia és que cadascun posem el nostre granet d'arròs perquè la paella isca molt rica..."

"És un lloc on m'escolten, on tot el que diu cadascun és important..."

"Estar en una companyia vol dir ser responsable amb la teua tasca, no fallar als altres perquè em necessiten i jo a ells..."

"Si un no rema, els altres no arribem..."


 Quan hem rebut la notícia hem tingut un fum de sentiments i sensacions molt variat.





I entre tots ells hem decidit formar un Sol que ens acompanyarà al llarg de tot el procés.









Hui a classe Mª José i Mª Dolores ens donen la noticia

 

Anem a crear una companyia d’òpera. Formarem part del Projecte LÒVA.




QUÈ COMENCE LA FUNCIÓ!!!



PRESENTEM EL PROJECTE LÒVA

DE QUÈ ES TRACTA?

Es tracta d'un projecte que té els seus origens a Nova York, sent els seus pioners Bruce Taylor i Mary Ruth McGinn fa uns 30 anys, anomenat CREATING ORIGINAL OPERA. 

COM VA ARRIBAR A ESPANYA?

Aquest projecte Creating Original Opera va arribar a Espanya en 2006 de la mà de Mary Ruth Mcginn, mestra de primària de l'escola pública en Estats Units. Mary Ruth va formar i guiar des del Teatre Real a un grup de docents. Fruit d'aquesta formació varen nàixer 3 companyies d'òpera integrades per alumnes. 

COM ARRIBA A VALÈNCIA?

Fa 2 anys, el Palau de les Arts Reina Sofia (Valencia) conjuntament amb l'assesoria de l'àmbit humanístic del CEFIRE de Xàtiva han organitzat cursos de formació LOVA, amb el ponent SANTI MONFORTE, pioner en el desenvolupament del Projecte Lòva a les aules en la Comunitat Valenciana. 

QUINS SÓN ELS SEUS OBJECTIUS?

LÒVA és un projecte educatiu centrat en el desenvolupament emocional, social i cognitiu dels alumnes. És un REPTE que obri el aula a les emocions, a la imaginació, a l'esforç compartit i al descobriment i acceptació de totes les capacitats. 

QUÈ VOLEM ACONSEGUIR?

Es tracta de convertir l'aula en una COMPANYIA d'ÒPERA. 

Els alumnes aprendran tots els oficis relacionats amb el mon de les arts escèniques, més concretament de l'òpera: escriptors, compositors, tècnics il·luminació, documentalistes, relacions publiques, caracterització, vestuari, intèrprets, escenògrafs... crearan una òpera des de ZERO, òpera inèdita on ells escriuran el seu propi llibret, composaran les cançons, construiran la il·luminació, escenari, maquillatge, perruqueria... per a representar la seua òpera a final de curs. 

EL MÉS IMPORTANT ÉS.....

La importància del projecte no és la representació final, sinò la importància recau en el PROCÉS, en tot allò que aprendran els alumnes, i que a través del projecte ho poden posar en pràctica.






bachelorette party ideas por Mª Dolores Cebrián




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.